Dobrý deň,
od 1.1.2022 vstúpi do platnosti novela zákona o účtovníctve a podnikatelia a organizácie sa budú môcť rozlúčiť so zbytočnou byrokraciou.
Vďaka navrhovanej zmene v zákone o účtovníctve, Ministerstvo financií zaradilo kompletnú elektronizáciu účtovných dokumentov medzi svoje priority.
Doteraz platilo, že firmy, organizácie či nadácie síce mohli svoje dokumenty previesť do elektronickej podoby, stále však museli uchovávať aj fyzické papiere. Novela o elektronizácii účtovníctva hovorí o tom, že dokumenty budú môcť byť archivované už len elektronicky bez nutnosti komplikovanej a nákladnej zaručenej elektronickej konverzie, a to nezávisle od veľkosti firmy, organizácie či nadácie. Fyzická podoba účtovníctva sa môže teda vytratiť.
„Elektronická archivácia dokumentov je niečo, čo pomôže podnikateľom, účtovníkom a v neposlednom rade aj kontrolným inštitúciám. Skladovať množstvo papierov v dnešnej dobe jednoducho nemá zmysel. Som rád, že sme nastavili pravidlá, ktoré v tomto urobili poriadok. V elektronizácii účtovných procesov nás čaká ešte veľa práce, ale aj takéto kroky sú výraznou pomocou.“ Uviedol štátny tajomník ministerstva financií Ľuboš Jančík.
Novela umožní skenovať dokumenty bez nutnosti použiť takzvanú zaručenú konverziu. Podnikatelia taktiež nebudú musieť doklady uchovávať v papierovej podobe, ale len v elektronickej.
Ako Vám Archiles môže pomôcť v súvislosti s elektronickou archiváciou dokladov?
- Archiles umožňuje plne elektronicky archivovať všetky účtovné doklady bez obmedzenia času.
- Archiles poskytuje históriu zmien nad dokumentami pre účely auditu.
- Archiles umožňuje plne automatizovať elektronický proces práce s účtovnými dokladmi od automatického vyťaženia údajov prostredníctvom umelej inteligencie, schvaľovania a exportu údajov do účtovníctva.
- Okamžité dohľadanie akýchkoľvek údajov na dokladoch do pár sekúnd (Google style).
- Prehľadné štatistiky a analýzy dokumentov a cashflow.
Počas 7-ich rokov vývoja riešenia Archiles, sme dokázali pokryť celý proces spracovania účtovných dokladov od vystavenia objednávky až po zaúčtovanie prijatých účtovných dokladov.
Využite maximálny potenciál už aj zákonom podporovanej elektronizácie účtovných dokladov, automatizujte spracovanie dokumentov a buďte finančne a procesne efektívni.
Ak vás téma oslovila, prosím kontaktujte nás a radi Vám poradíme.
Ďakujeme
~Archiles